wtorek, 23 lutego 2010

Prawo Metcalfa w marketingu sieciowym.

Na początek kilka słów o autorze tego prawa. Robert Metcalf, bo to    o nim mowa, to urodzony w 1946 r. informatyk amerykański. Jest  on twórcą sieci Ethernet, współzałożycielem firmy 3Com zajmującej się produkcją podzespołów i akcesoriów służących do tworzenia sieci komputerowych LAN. W 2005 roku został uhonorowany przez prezydenta Busha medalem National Medal of Technology, za wkład   w wynalezienie, standaryzację i komercjalizację Ethernetu. Zdefiniował prawo, które mówi, że : Wartość ekonomiczna sieci równa się liczbie użytkowników podniesionej do kwadratu. Przykład: Jeśli istnieje tylko jeden telefon i ty jesteś jego właścicielem to tak naprawdę nie ma on żadnej wartości ekonomicznej. W żaden sposób nie wykorzystasz go, póki Twoja sieć nie będzie miała więcej użytkowników. Ale jeśli twój przyjaciel również będzie posiadał telefon to wartość ekonomiczna sieci jest już podwojona. Wartość sieci wzrasta zatem od 0 do 4. Gdy dojdzie kolejna osoba wartość sieci będzie wynosić 9. Im więcej użytkowników tym większa wartość sieci. Identycznie jest w marketingu sieciowym. Im więcej osób zaprosisz do biznesu i nauczysz ich jak być liderem tym większa będzie twoja sieć sprzedaży i oczywiście dochód pasywny. Urok marketingu sieciowego polega na tym, że jest on dostępny dla przeciętnego człowieka, ludzi takich jak ty czy ja. Dostępna jest też potęga prawa Metcalfa, lecz musisz postępować zgodnie z tym prawem. Wykorzystaj to prawo. Jednak pamiętaj, że samo przyłączenie się do firmy MLM nie oznacza sukcesu. To tak jakbyś kupił telefon i byłbyś jedyną osobą w sieci. "Twoim zadaniem jest niejako sklonowanie lub zduplikowanie, tworząc kogoś takiego jak ty". Tak jak mówi prawo Metcalfa  w momencie, kiedy jest was dwóch, wasza ekonomiczna wartość potęguje się do kwadratu. Jeśli każda osoba, którą wprowadziłeś zaprosiła do współpracy kolejne osoby to wartość sieci rośnie w oszałamiającym tempie. Jest jak bolid Formuły1, który zmierza do mety. To jest właśnie potęga marketingu sieciowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz